Djursland Masters 2020

11. september 2020 kl. 00:00

AROS Kystdage arrangeres af Lystfiskerforeningen AROS, med henblik på at sætte fokus på lystfiskeri, foreningsliv samt mulighederne for brug af naturen og kysten omkring Øst- og Midtjylland. Vi håber at se en masse glade lyst- og sportsfiskere til arrangementet, samt nysgerrige familier, unge og børn, der har lyst til at lære om lystfiskeri og natur, og muligheder deri. Arrangementet er støttet af Friluftsrådets lokalforeningspulje, samt vores sponsorer og samarbejdspartnere. Heriblandt Aarhus Fishing Gear, Jagt og Fiskerimagasinet Aarhus og Geoff Anderson.

Lær at fiske - Smag på naturen

Om lørdagen står vi klar med hjælp til fiskeri, grej, viden og deling af erfaringer omkring brugen af naturen og alle dens nuancer, der relatere sig til fiskeri. Vi giver nogle gode tips til hvordan man kan finde Kalø Vigs skønne blåmuslinger, samt hvordan man nemt kan tilberede dem, og få sig en frisk kulinarisk oplevelse direkte fra havet.

Ta' børnene med, og lær at kaste med spinnestang eller fluestang. Vi har erfarne lystfiskere klar til at hjælpe med alt, hvad der kunne tænkes. Alle der har lyst til at udforske lystfiskeriet er velkommen til at kigge forbi og fiske med vores grej. Vi har en lystfiskergave til alle de besøgende!

Djursland Masters

Er du kystfisker og vil vise de andre, hvem der er mesteren på Djursland og Århusbugten, så deltag i konkurrencen og fisk løs i 3 dage på noget af Danmarks bedste havørredvand! September er en af de bedste måneder på Djursland, når det kommer til havørredfiskeriet. De store trækfisk, der er på vej til Limfjordsåerne, Gudenåen og Kolindsund, står ofte på de strømfyldte pladser langs Djurslands kyster på denne tid af året. Deltag i konkurrencen og måske vinder du en af de flotte præmier og måske titlen som "Djursland Master".

Deltagerbevis

Et deltagerbevis koster 175 kr. + et mindre betalingsgebyr. Indtængter fra konkurrencen, vil gå til planlægning af næste års arrangement, samt arbejde med AROS Ungdom. Der er rabat for AROS medlemmer og juniorer (u. 18).

Deltagerbevis kan købes her:

Indvejning

Indvejningen foregår ved Nappedam Bådelaug, Molsvej 33, 8410 Rønde.

Indvejning fredag: 09.00-22.00 Lørdag: 09.00-22.00 Søndag: 09.00-13.00

Præmier

Herunder præmielisten til Djursland Masters. Stort tak til vores sponsorer og samarbejdspartnere.

Hovedkonkurrence

Værdi 6.500 kr.

4. Dansk kvalitet og unikke features
Den nye Geoff Anderson Tsuba 3 vadejakke
Geoff Anderson Thermal3 overalls - Bedste underbeklædning på markedet!
Værdi 5.400 kr.

5. Lækkert lightweight vadesæt fra Simms
Simms Flyweight boot
Simms Freestone waders
Værdi 4.900 kr.

Ekstra lodtrækningspræmier

Vi lodtrækker følgende præmier på deltagerbevis. Vindere i hovedkonkurrencen + juniorkonkurrencen, deltager ikke i lodtrækningen.

3 x gavekort på 5.000 kr. til Aarhus Fishing Gear
3 x medlemskaber til Lystfiskerforeningen AROS

Pga. COVID-19, har vi valgt, at det ikke kræver fysisk fremmøde for at vinde lodtrækningspræmierne. Er vinderen ikke til stede, vil vedkommende efterfølgende blive kontaktet.

Juniorer - u. 18

Ekstra præmie til største havørred fanget af junior (u. 18)
2.500 gavekort til Aarhus Fishing Gear + 1 års medlemskab af Lystfiskerforeningen AROS
Værdi 3.550 kr.

Konkurrenceregler

Vigtigt! For at undgå tvivl omkring fangst, samt at sikre en fair konkurrence, kræver vi, at man fotograferer sin fangst straks efter, at den er fanget. Billedet skal vise fisken samt kystlinjen i baggrunden. Billedet bliver ikke brugt til andet formål, videregivet eller delt med andre end konkurrenceafholder. For at din fangst kan deltage i konkurrencen, skal det originale billede kunne sendes digitalt og fremvises ved indvejning, efter konkurrenceafholders ønske.

• Du kan kun deltage, hvis du købt deltagerbevis inden konkurrencestart, samt har et gyldigt statsfisketegn.
  • Der må kun fiskes med stang. Fiskeriet skal foregå fra land eller ved vadefiskeri - Ikke fra båd, flydering mv.
  • Der må fiskes fra Udbyhøj Syd/Randers fjord til og med Kysing Næs.
  • Alle gængse regler omkring havørredfiskeri skal overholdes (Fredningsbælter, mindstemål mv.).
  • Kun fangster af havørred og med en min. længde på 45 cm kan deltage i konkurrencen.
  • Den tungeste havørred vinder konkurrencen. Ved to havørreder med samme vægt, vinder havørreden med bedste kondition, dvs. den korteste.
  • Kun én tilmeldt havørred pr. deltager. Der kan udskiftes løbende, hvis man fanger en tungere havørred.
  • Lystfiskerforeningen AROS forholder sig retten til at udelukke deltagere, hvis vi finder det nødvendigt.
  • Alle havørreder der indvejes, skal være fanget mellem fredag d. 11. kl. 00.00 og søndag d. 13. kl. 13.00. Er fisken ikke frisk, bliver den afvist.
  • Juniorer (u. 18) er også med i hovedkonkurrencen.
  • Et deltagersbevis kan ikke refunderes.