Hverdagsfisketur

28. april 2022 kl. 08:00

Som jeg plæderede for på vores nylig overståede generalforsamling, så er 46% af vores medlemmer mænd over 60 år. Det giver jo os en unik mulighed for at arrangere fælles fisketure på hverdage, mens 54% af vores medlemmer er arbejdsramte, får vi fiskevandene næsten for os selv, og skal kun tage hensyn til hinanden.

Vi er jo også kommet i den alder, hvor vi ikke længere har så fandens travlt. Så hygge vil være en naturlig del af fiskeriet, og der skal være tid til at drikke en øl og grille en pølse sammen, eller hvad vi ellers kan finde på. Om vi skal lave fælles hverdagsfisketurer på ugentlig eller månedlig basis fremover, vil vi snakke om på turen.

Første tur vil være torsdag d. 28. april og vil gå til Skjern å. Jeg satser på, at det værste præmierefiskeri er ovre, så vi kan fiske efter laks i ro og mag. Alt efter hvor mange vi bliver, og hvem vi er, så mødes vi et eller andet centralt sted for at køre fælles til Skjern Å. I skal melde jer til her på hjemmesiden, og når jeg kan se, hvem der kommer, melder jeg stedet, hvor I skal møde op på e-mail, og så kører vi fælles i biler til Skjern Å, hvor vi fordeler os, på de fire stykker fiskevand vi har.

Vi starter fra Aarhus kl. 8.00

Vi vil være fremme ca. kl. 9 og fisker på livet løs med indbyggede ølpauser til kl. 13.

Kl. 13 vil der være grillpølser ved Langagerhytten.

Omkring kl. 16 kører vi tilbage til Aarhus, hvor vi så kan håbe på, at konen har gjort boligen ren og skinnende til weekenden og står med aftensmaden klar.

Og lige til sidst: for at undgå beskyldninger om aldersdiskrimination, så er, en yngre arbejdsløs eller skifteholdsarbejder, der har fri den torsdag, hjertelig velkommen. Hvis en af vores få kvindelige medlemmer har lyst til at deltage, så er vedkommen selvfølgelig også velkommen.

Knæk & bræk

Mogens Enevoldsen

Tilmelding (12 tilmeldt)

Dette arrangementer kræver tilmelding

Sikkerhed: Hvordan staver du til AROS?

Udfyldes hvis du er medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund - Gælder ikke for arrangementer

Tilbage til arrangementer

Klubaftener

Klubaftner/Fluebinding hver tirsdag på Gasværket, vi starter op i oktober og kører hele vinterhalvåret frem til sidste tirsdag i april. Vores klubaftener er din mulighed for at mødes med andre medlemmer af AROS, til en hyggelig lystfiskersnak eller deltage i nogle af de forskellige aktiviteter der afholdes på disse klubaftener.

Typiske aktiviteter er:

• Fluebinding
  • Foredrag
  • Kasteinstruktion

Bemærk, at der er visse tirsdage, hvor der ikke er klubaften - bl.a. fordi vi ikke råder over lokalet alle tirsdage. Det er derfor en god ide altid at holde sig opdateret via oversigten.

Klubaftener foregår på Gasværket, Byleddet 2, 8220 Brabrand