Seniortur til Børsmose efter Pighvar

21. juni 2022 kl. 07:00

Kære alle jer med rigelig fritid til at fiske,

Her dagen efter vi havde vores hyggelige og fangstgivende seniortur til yderkysten af Djursland (syd for Havknuden), er det tid til at meddele jer datoen og stedet for vores næste tur. John foreslog nemlig, at vi skulle prøve noget nyt og ukendt. Det er vi trods alt ikke blevet for gamle til!

Derfor tager vi til Børsmose strand ved Vesterhavet efter pighvar. Det bliver tirsdag d. 21-6-2022, og vi skal nok tidligt afsted, da der er over 2 timers kørsel fra Aarhus til Børsmose, så afgang bliver omkring kl. 7 om morgenen. Så vi pensionister skal for en gang skyld stille vækkeuret! – Men mere om det når I har meldt jer til.

For mange af jer er pighvarfiskeriet helt nyt, og I spørger sikkert, hvad I skal bruge til fiskeriet. Det er ret simpelt: Et par vaders, en rimelig stiv fiskestang og et forfang bestående af et pænt tungt blink som slæbes hen over sandbunden og et par ophængere med noget glimmer eller agn. I kan se på

hvordan det skal gøres. I kan købe et pighvarforfang færdig lavet hos jeres grejpusher også.

Ved Børsmose strand kan vi kører bilerne helt ned på stranden, så vi slår lejr der. Jeg skal nok sørge for både flydende og fast forplejning, men tag jeres egen kaffe med.

Tilmelding (15 tilmeldt)

Dette arrangementer kræver tilmelding

Sikkerhed: Hvordan staver du til AROS?

Udfyldes hvis du er medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund - Gælder ikke for arrangementer

Tilbage til arrangementer

Klubaftener

Klubaftner/Fluebinding hver tirsdag på Gasværket, vi starter op i oktober og kører hele vinterhalvåret frem til sidste tirsdag i april. Vores klubaftener er din mulighed for at mødes med andre medlemmer af AROS, til en hyggelig lystfiskersnak eller deltage i nogle af de forskellige aktiviteter der afholdes på disse klubaftener.

Typiske aktiviteter er:

• Fluebinding
  • Foredrag
  • Kasteinstruktion

Bemærk, at der er visse tirsdage, hvor der ikke er klubaften - bl.a. fordi vi ikke råder over lokalet alle tirsdage. Det er derfor en god ide altid at holde sig opdateret via oversigten.

Klubaftener foregår på Gasværket, Byleddet 2, 8220 Brabrand