Udsætning af havørred-smolt i Aarhusbugten

21. marts 2021

ØLF – Østjyske Lyst- og Fritidsfiskere, som Aros er medlem af, meddeler, at der i år forventes udsat følgende i Østjylland: Mundingsudsætning af smolt i Aarhusbugten (Aarhus å, Egå, Følle Bæk og Kolå) – i alt 58.250. Udsætningen gennemføres 19. april og starter i Mølleparken i Aarhus kl. 11. Udsætning af ½-årsfisk i Aarhus å systemet, Onsted Bæk ved Solbjerg, Vadbro Bæk ved Mariendal samt Balskov Bæk og Føllebæk i Kaløvig. Udsætningen gennemføres i september.

Udsætningerne gennemføres med udgangspunkt i DTU Aquas ”Plan for Fiskepleje”, og sker i samarbejde med SFK – Sportsfiskerforeningen Kaløvig og Aarhus Kommune.

Alle er velkomne til at komme og kigge på, når der sættes smolt ud i Mølleparken den 19. april kl. 11. Men husk at orientere jer om de aktuelle begrænsninger i forsamlingsfriheden, der måtte være på det tidspunkt.